5 tipů + 2 afirmace pro vaše větší sebevědomí

Spousta žen, se kterými ve svých kurzech pracuji, řeší nízké sebevědomí a sebedůvěru.

S tím souvisí i hranice nebo potřeba vycházet druhým vstříc. Být ta hodná holčička, kterou mají druzí rádi.

Jenže co je sebedůvěra?

Důvěra v sebe sama.

V to, že jen já znám sebe samu nejlépe.

Je super mít kolem sebe podporující lidi, které můžeme požádat o radu, ale nejdůležitější je ponořit se do sebe, protože tam jsou všechny správné odpovědi.

Ale my se možná bojíme toho, co v sobě uvidíme a objevíme.

Co tam bude?

Jsem dost dobrá?

Vím toho dost?

A co teprve, když je to v konfliktu s tím, co říká okolí?

Často pak ze strachu odevzdáváme svou sílu druhým. Přestáváme věřit sobě a začínáme věřit jim. (Nejčastěji to vidím u porodů, kdy se žena svěří do péče lékaře, který ji „odrodí“, místo aby se ponořila do sebe a své síly a nechala zdravotníky, aby jí jen asistovali).

To samé pak v péči o dítě: my nepotřebujeme žádné rady. Potřebujeme naslouchat samy sobě. Příroda nás skvěle vybavila intuicí a instinkty.

Další tipy jsou fajn, ale my známe sebe a své dítě nejlépe.

A proto vám chci říct jednu důležitou věc. Každé jedné z vás:

„Ty víš nejlíp.

Ty už v sobě všechny odpovědi máš.

Jen si dovol je vynést na světlo.

Dovol si vidět se ve své dokonalosti.

Přijmi se a měj se taková ráda.

Přesně taková, jaká jsi.

Nadechni se, stáhni ramena, otevři svou hruď a usměj se.

Děláš to skvěle.“

 

Pár dalších tipů, jak na větší sebevědomí:

  1. Myslete víc na sebe. A ne, není to sobecké, pokud to není na úkor druhých. Naopak: čím jsme šťastnější my sami, tím více můžeme rozdávat radost druhým.
  2. Více se ptejte samy sebe a naslouchejte si: „Co bych teď potřebovala? Co by mi nejvíc pomohlo?“
  3. Nastavujte si pevnější hranice. A pokud se bojíte, že se někdo naštve, tak vězte, že takový člověk jen profitoval z toho, že jste žádné hranice neměly.
  4. Dělejte to, co máte rády a dělejte to co nejčastěji. Uvidíte, jak se tím vaše dny začnou měnit k lepšímu. Někdy stačí jen pár minut denně.
  5. Obkopte se lidmi (třeba jen virtuálně), kteří vás podporují. A rozlučte se s toxickými vztahy.

A přidávám pro vás ještě pozitivní afirmace, které vaše sebevědomí podpoří. Mějte je často na očích a čtěte si je několikrát denně klidným a sebevědomým hlasem.

      

Nezapomínejte, že to, jak se chováte sama k sobě, nejspíše převezmou i vaše děti. Čím víc k sobě budete laskavější a sebevědomější, tím víc to budou děti vnímat jako běžné a budou tak k sobě přistupovat i ony.

Staňte se tou nejlepší verzí sebe sama. Ráda vás k ní provedu v kurzu Klidnější mámou a sebevědomější ženou za 21 dní.

 

Šárka Chapman
Jsem máma tří dětí, autorka kurzů pro ženy>> a autorka relaxací >> a těhotenských afirmací zdarma. >> Inspiruji a podporuji ženy na jejich cestě mateřstvím tak, aby si ho užívaly a cítily se v něm dobře. Vyzkoušejte relaxaci Vlny moře zdarma >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů